Comissió Normativa | Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Comunicació i Màrqueting | Formació ICAB | Notes de Premsa

NOTA DE PREMSA: El I Congrés sobre la Clàusula Rebus tractarà la necessitat urgent de regular la "clàusula rebus"

L’Il·lustre Col·legi Oficial d’Advocats de Santa Cruz de La Palma i el Col·legi de l'Advocacia de Barcelona organitzen el I Congrés sobre la Clàusula Rebus que se celebra a Espanya. Serà el divendres 8 d'abril de 2022, de 9.30 a 20h (hora insular). El I Congrés sobre la Clàusula Rebus es podrà seguir també de forma telemàtica

Thu Apr 07 16:31:24 CEST 2022

L’ Il·lustre Col·legi Oficial d’Advocats de Santa Cruz de La Palma  i el Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB) – a través de l’Institut d’Investigació i Innovació Jurídica I+Dret -organitzen el I Congrés sobre la Clàusula Rebus. Nous reptes i plantejaments jurídics, el primer que es fa a Espanya sobre aquesta matèria.

L'objectiu d'aquest Congrés és abordar la necessitat urgent de regular la ‘clàusula rebus’, ja que la seva introducció a l'ordenament jurídic contribuiria a donar solució a molts dels problemes de la ciutadania; entre aquests, els derivats de la pandèmia -per exemple, els relacionats amb el lloguer de locals tancats pel confinament- o bé derivats de l'erupció del volcà Cumbre Vieja (La Palma).

El degà del l’ Il·lustre Col·legi Oficial d’Advocats de Santa Cruz de La Palma, Juan Antonio Rodríguez Rodríguez, inaugurarà el Congrés i presentarà Javier Orduña, exmagistrat de la Sala 1a del Tribunal Suprem i catedràtic de Dret Civil de la Universitat de València, perquè abordi “La clàusula rebus i el principi dels contractes. Els elements impulsors de la rebus”.

El I Congrés sobre la Clàsula Rebus està estructurat en cinc taules de reflexió i debat que serviran per analitzar:

• La futura regulació de la rebus (en l'àmbit processal, l'equilibri contractual, etc.) i el dret de propietat. Seguretat Jurídica
  • Els problemes derivats del canvi de circumstàncies: l'erupció del volcà de La Palma. Nous reptes i plantejaments jurídics
  • Aspectes processals de la rebus en l'àmbit jurisdiccional. Arbitratge i ADR
  • Economia i empresa
  • Cap a una regulació de la clàusula rebus?

Per això es compta amb la participació de més de 25 ponents –des de catedràtics de Dret Processal, Registradors, Notaris, Jutges, Advocats, Economistes, Professors de Dret Civil-.

Javier Orduña, exmagistrat de la Sala 1a del Tribunal Suprem i catedràtic de Dret Civil de la Universitat de València, clausurarà i donarà a conèixer, a les 19:30h, les conclusions del I Congrés de Clàusula Rebus.