Comissió de Cultura / Seccions | Comissió de Cultura / Formació | Notes de Premsa

NOTA DE PREMSA: L’ICAB ha analitzat la futura regulació sobre l’eficiència processal, organitzativa i digital en el marc de la 7a edició del  Congrés de l’Advocacia de Barcelona

S’han realitzat més de 40 conferències gratuïtes que han estat impartides gràcies a la col·laboració de ponents de primer nivell en tots els àmbits del Dret.

Fri Jul 22 14:35:08 CEST 2022

El Col·legi de l’Advocacia de Barcelona aposta per la formació de l’advocacia com a pilar essencial per garantir l’excel·lència en la prestació de serveis vers la ciutadania.  Per això ha organitzat una nova edició, la 7a, del Congrés de l'Advocacia de Barcelona. En aquesta ocasió, i durant 4 dies (del 18 al 21 de julio) s'han realitzat més de 40 conferències que han servit per aprofundir en el Projecte de Llei de mesures d’eficiència processal del servei públic de Justícia, el Projecte de Llei orgànica d’eficiència organitzativa del servei públic de Justícia i l’Avantprojecte de Llei de Mesures d’Eficiència Digital del Servei Públic de Justícia aplicat a diferents àmbits del dret.

S’han abordat les mesures de conciliació de la vida familiar i personal dels advocats i advocades davant els tribunals (Projecte de Llei d'Eficiència Processal), la digitalització i eficiència processal en la jurisdicció contenciós-administrativa, la conformitat de l'acusat en el Projecte de Llei de Mesures d'Eficiència Processal, el nou model organitzatiu en la jurisdicció social arran de l’avantprojecte de llei d'eficiència digital; el procés penal i els seus efectes arran de la projecte de llei d'eficiència processal, entre d’altres.

Aquesta 7a edició del Congrés també ha estat una ocasió excel·lent per tractar la reforma de la llei concursal en relació a la Llei de mesures d’eficiència organitzativa, als processos de família i el paper del CGAE en el plantejament d’aquesta reforma.

L’horitzó digital de la Justícia a Espanya i a Catalunya ha tingut un paper protagonista. Per això s’han realitzat conferències per abordar les aplicacions d’ús obligat en l'àmbit de la justícia per part dels professionals de l'advocacia, però també per analitzar l’ús actual de l’expedient electrònic judicial i la prova electrònica; la digitalització del registre mercantil;  l’ús de la prova pericial i les noves tecnologies a través d’un exemple en auge com és la pericial per pèrdua de reputació on line, o la titulada “propostes de l’advocacia per a la modernització i digitalització de la Justícia”.

El Congrés també ha estat una oportunitat per promoure l’arbitratge i els MASC entre l’advocacia, per donar a conèixer el Compliance com a mecanisme de bona governança,  i per tractar aspectes de plena actualitat que afecten el dia a dia de a ciutadania com són: la resolució de conflictes des consum; la violència contra la infància i l'adolescència, l’accés a la justícia per part de les persones amb discapacitat, les iniciatives legislatives que s’han realitzat per introduir la ‘clàusula rebus’ en l’ordenament jurídic espanyol i les accions que ha realitzat l’ICAB per assolir els Objectius de Desenvolupament Sostenible de l’Agenda 2030.

Un any més, la inscripció a totes les conferències del Congrés ha estat gratuïta per tal de fomentar l’actualització de coneixements i el networking entre les persones col·legiades i associades de l’ICAB.

• Comissió de Cultura / Seccions | Formació ICAB

Jornada de Portes Obertes de Formació ICAB 2024!

T’esperem a la Jornada de Portes Obertes de Formació ICAB, el dijous 18 d’abril de 2024, a partir de les 10h, al Centre de Formació.
  • Comissió de Cultura / Seccions | Secció de Dret Processal

INSCRIPCIONS OBERTES! Curs de Tècnica Probatòria (2024)

La Secció de Dret Processal de l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB), en col·laboració amb l’Associació de Probàtica i Dret Probatori (ADPD) té obertes les inscripcions per a la 6a edició del Curs de Tècnica Probatòria.
  • Comissió de Cultura / Seccions

L'ICAB obre matrícula per als Cursos d'Anglès Jurídic d'abril 2024

La Comissió de Cultura de l'Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB) organitza dos Cursos d'Anglès Jurídic en format modular, de 25 hores cadascun. Pots apuntar-te fins al 25 d'abril de 2024!