Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Notes de Premsa

NOTA DE PREMSA: L'ICAB reivindica la dignificació del Torn d'Ofici amb un Fòrum de Debat sobre aquesta matèria

300 advocats i advocades del Col·legi de l'Advocacia de Barcelona han participat al Fòrum de debat sobre el Present i el Futur del Torn d'Ofici

Tue Apr 25 10:11:56 CEST 2023

El Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB) reivindica la dignificació del Torn d'Ofici perquè la situació actual és molt preocupant. Per això ha celebrat aquest 24 d'abril un "Fòrum de Debat sobre el present i futur del Torn d'Ofici", amb l'objectiu de dotar d'informació i alhora formular propostes viables per a la interlocució amb la Generalitat de Catalunya sobre aquesta matèria, el que han participat 300 advocats i advocades del Torn d'Ofici, entre presencials a la 8a planta i on line via ZOOM.

La presidenta del Consell de l´Advocacia Catalana, Encarna Orduna, i el degà de l´ICAB, Jesús M. Sánchez, han presentat l’acte, que ha moderat la diputada de la Junta de Govern responsable del Torn d´Ofici, Carmen Valenzuela.

La sessió ha comptat amb les intervencions d'Eulàlia Barros Navinès, degana de l'Il·lustre Col·legi d'Advocats de Sabadell; Joan Martínez García, degà de l'Il·lustre Col·legi d'Advocats de Granollers; Sara Fernández Sordo, comptadora de la Junta de Govern i responsable del Torn d'Ofici del Col·legi d'Advocats de Gijón; i Meritxell Cabezón Arbat, advocada i vocal de la Comissió del Torn d'Ofici i Assistència a la Persona Detinguda de l'ICAB. Les relatores han estat Silvia Pardo Prado, advocada, i Cristina Capuz Ortega, vocal de la Comissió del Torn d'Ofici i Assistència a la Persona Detinguda de l'ICAB.

El Fòrum ICAB sobre el Torn d'Ofici ha servit per debatre a fons les problemàtiques que afronta la justícia gratuïta. Ha mostrat la preocupació i malestar dels companys que exerceixen al Torn d'Ofici, ja que any rere any duen a terme més actuacions dins del Servei del Torn d'Ofici cap a la ciutadania i cal fer millores, tant de caràcter econòmic, com de conciliació i de reducció de la burocràcia. L'advocacia d'Ofici ha d’exercir en unes condicions que es corresponguin amb la important tasca social que desenvolupen a la nostra societat.

Des de l'ICAB s'ha traslladat que “com a Col·legi Professional la nostra responsabilitat és aconseguir millores per al Torn d'Ofici mitjançant el diàleg i les negociacions entre institucions, per això seguirem tractant i reivindicant solucions urgents davant de l'Administració competent a Catalunya, és dir, el Departament de Justícia, Drets i Memòria”. Alhora, s'ha agraït la gran participació d'advocats i advocades en aquest Fòrum de Debat.