Altres Cursos | Notes de Premsa | Titulars

NOTA DE PREMSA: Participació activa de l'ICAB al XIII Congrés del CGAE, on s'ha fet una crida per assolir un pacte d'Estat que permeti una reforma profunda de la Justícia

Amb el títol "Per la cultura de l'acord" i amb els Col·legis de l'Advocacia de Tarragona, Reus i Tortosa com a amfitrions, s'ha celebrat durant tres jornades, del 3 al 5 de maig de 2023, el XIII Congrés de l'Advocacia Espanyola, impulsat pel Consejo General de la Abogacía Española.

Roser Ripoll
Fri May 05 16:05:03 CEST 2023

A través de sessions deliberatives s'han abordat diferents aspectes sobre el futur de la professió, i molt especialment, s'ha posat de manifest la necessitat de disposar d'un Pacte d'Estat per poder fer definitivament una reforma profunda i duradora de la Justícia per a disposar d’un Servei d’acord amb les necessitats de la societat del segle XXI.

Des de l'ICAB s'ha participat activament en aquest Congrés a través de les intervencions, tant del degà i de diferents membres de la Junta de Govern, com de companys i companyes que han defensat les seves comunicacions sobre diferents àmbits.

El degà de l'ICAB, Jesús M. Sánchez, a més de representar amb la seva presència tota l'advocacia barcelonina, ha presidit aquest 5 de maig la sessió sobre la “Intermediació i nous models de negoci”, que magistralment ha exposat l'exministre Francisco Caamaño. En el transcurs d’aquesta s’ha abordat la globalització de l’advocacia, la litigació en massa i l’aplicació de la Intel·ligència Artificial en l’àmbit jurídic, entre altres temes.

Diferents membres de la Junta de Govern han intervingut com a ponents en les més de 60 sessions formatives que s'han realitzat al llarg dels dies 4 i 5 de maig en el marc del Congrés. Cal destacar la participació del Centre ADR –ICAB, ja que Frederic Munné, diputat responsable de l'àrea d'Arbitratge de l'ICAB i president del Tribunal Arbitral de Barcelona, ha donat a conèixer els avantatges de l'arbitratge com a mètode alternatiu de resolució de conflictes. Per la seva banda, Carles Garcia Roqueta, com a diputat responsable de l'àrea de Mediació, ha exposat com els conflictes sobre temes de sanitat poden ser resolts a través de la mediació, ja que no és una via “exclusiva” per a determinats àmbits.

Els degans emèrits Jaume Alonso-Cuevillas i Sílvia Gimenez –Salinas també han realitzat ponències magistrals. Gimenez-Salinas ha donat a conèixer aquest divendres la incidència en el dret de menors de les darreres reformes legislatives, mentre que Alonso-Cuevillas, el 4 de maig, ha donat la seva visió "sobre com pot afectar la llei d'Eficiència Processal en l'exercici de l'advocacia".

Les seccions i comissions de l'ICAB també han estat presents al Congrés. Cal ressaltar que Martí Batllori, advocat i membre de la Subcomissió de Dret Mercantil i Concursal del CGAE i del Grup de Treball de la Segona Oportunitat ICAB-CICAC, ha analitzat com canvia el nou reglament d'Administració Concursal.

La participació col·legial al Congrés #AcuerdoAbogacía ha comptat, a més, amb les exposicions de nombrosos companys i companyes de l'ICAB que han defensat les seves comunicacions i han contribuït al debat necessari sobre els reptes que ha d'afrontar la professió. Entre aquesta cabe destacar la que ha realitzat l'advocada i coordinadora de formació de l'ICAB, Cristina Vallejo, sobre aquest àmbit.

El complet programa d'aquest XIII Congrés -que ha inclòs sessions deliberatives, l'anàlisi sobre justícia gratuïta i el Torn d'Ofici a través d'un grup de Treball, la celebració en paral·lel de més de 60 actes de formació continuada, i la fira de serveis professionals -que ha comptat amb més de 40 expositors i que han pogut visitar els més de 1.500 advocats i advocades inscrits en aquesta edició del Congrés- sens dubte ha estat una mostra que l'advocacia té molt a dir sobre com ha de ser el futur de la Justícia i sobre les reformes necessàries que s’han de dur a terme en el si de l'Administració de Justícia per defensar amb més mitjans i recursos els drets i les llibertats de la ciutadania del nostre país.

• Titulars

Diputats/des de Guàrdia ICAB

Podeu consultar el calendari dels Diputats de Guàrdia del Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB) de cada mes, actualitzat, a la pàgina web col·legial. El trobareu a EL COL·LEGI>CONEIX EL COL·LEGI>Diputats/des de Guàrdia.
  • Titulars

La CRAJ informa: Informació sobre les eines Judicials del Territori Ministerio

La Direcció General de Transformació Digital de l'Administració de Justícia informa que s’amplia el número màxim de elements descarregables a través del visor d’Expedients Judicials.
  • Premis i Beques | Titulars | Premis, Beques i Subvencions

Participa als Premis ICAB 2023! Tens temps fins al 3 d'abril del 2024

S'ha ampliat el termini de presentació de les candidatures fins al 3 d'abril de 2024 dels següents Premis Jurídics que convoca l'Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB).