Normativa | Comissió Normativa | Observatori-insolvencia-personal

Presentat a l’ICAB l’Observatori de la Insolvència Personal i l’informe inicial ‘Anàlisi estadístic de la insolvència personal’

Durant el 1r Congrés Europeu sobre Segona Oportunitat celebrat el dimecres 17 de novembre de 2021 s’ha presentat l’Observatori de la Insolvència Personal, un òrgan adscrit a la Comissió de Normativa del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona.

Wed Nov 17 20:01:00 CET 2021

El seu principal objectiu és aportar dades que ajudin a la presa de decisions del legislador i que permetin un major coneixement de les situacions d’insolvència i del mecanisme de la Segona Oportunitat.

També s’ha donat a conèixer el primer informe realitzat per l’Observatori, que porta per títol ‘Anàlisi estadístic de la insolvència personal’. Aquest estudi recull les dades sobre els procediments d’insolvències realitzats en una mostra de 10 de jutjats de les 4 demarcacions catalanes.

Correspon amb la recopilació de dades extretes d’un total de 293 expedients judicials de concursos consecutius declarats entre els anys 2016 i 2020.