SolidarICAB

SolidarICAB: Fundació Juan Bonal

Nepal: objectiu prioritari de Fundació Juan Bonal, una ONG creada per la Congregació de les Germanes de la Caritat de Santa Anna.
Wed Apr 29 00:00:00 CEST 2015

La Fundació Juan Bonal s'ha posat en contacte amb les Germanes que viuen i treballen al Nepal. Les notícies són terribles, però l'esperança i l'esforç s'imposen per restablir la vida després de la tragèdia.

El terratrèmol del Nepal de 7,9 graus ha deixat de moment més de 3.800 morts i ha provocat que gairebé 1 milió de nens necessiten ajuda humanitària urgent. El país té 2,1 metges i 50 llits d'hospital per cada 10.000 habitants.

Després del terratrèmol, els supervivents s'han aixoplugat sota tendes de campanya, ja que els edificis que encara quedaven en peu corren el risc de desplomar després de les rèpliques. Les allaus han estat un factor addicional de perill, i ja han acabat amb moltes vides. El dolor per les pèrdues, la por i la manca d'allò més bàsic descriuen avui al país.

Els primers dies són crucials. Fundació Juan Bonal, gràcies a les Germanes que treballen i viuen al Nepal i països veïns com l'Índia, compta amb anàlisi de la situació de primera mà.

El més urgent és l'ajuda humanitària de primera necessitat: aigua, aliments bàsics, medicaments ... això és el primer que ha d'arribar a les víctimes, i la Fundació ja està habilitant vies per fer arribar aquesta ajuda als que la necessiten. D'això depenen moltes vides: un cop passat el terratrèmol, l'amenaça sorgeix de la fam, la set, la manca d'higiene i la malaltia.

Fundació Juan Bonal seguirà informant de cada pas en el procés d'enviament d'ajuda humanitària al Nepal, així com de les notícies que les Germanes remetin, de primera mà, des del país.

Pots col·laborar ja amb nosaltres, a través d'aquests dos comptes, especificant el concepte "Emergència Nepal".

Banc Popular
ES68-0075-0006-04-0702713158