Serveis | Torn d'Ofici

Puc col·laborar en la formació de nous companys com advocat o advocada del Torn d’Ofici?

Mitjançant l’Acord de la Junta de Govern de l’ICAB de 2 de juliol de 2012 es va posar en marxa un programa de pràctiques tutelades que permet als advocats i a les advocades adscrits al servei de Defensa d’Ofici i assistència a la persona detinguda col·laborar en la formació de l’alumnat de l’Escola de Pràctica Jurídica de l’ICAB, incidint i millorant la seva formació en una matèria com és l’Assistència Jurídica Gratuïta i el Torn d’Ofici.

En aquest sentit, en assumptes en el que la vista d’un judici oral tingui una previsió de durada de més de 10 sessions, assumptes que tinguin una especial complexitat o presentin un especial interès jurídic en les diferents matèries, l’advocat o l’advocada d'ofici podrà sol·licitar l’adscripció de lletrats o lletrades en pràctiques, que podran conèixer i participar aquesta tutela de professional del Torn d’Ofici, en les tasques de preparació prèvia, assistència a judici, estudi de l’assumpte i seguiment del procediment, coneixent de primera mà la importància de la funció social i la professional jurídica amb que l’advocacia es dona des del Torn d’Ofici.

En agraïment per la col·laboració en la formació pràctica de nous companyes i companys, l’ICAB compensarà a qui assumeixi el paper de tutor o tutora amb un bo formatiu de 10 hores del que podran fer ús en qualsevol dels programes de formació de l’ICAB.