Canvi de guàrdies i renúncia de dia de guàrdia

Torn d'Ofici | Torn d’Ofici i Assistència a la Persona Detinguda - Ciutat de la Justícia | Serveis al Ciutadà / Justícia Gratuïta / Torn d’Ofici

Canvi de guàrdies i renúncia de dia de guàrdia

Els advocats i les advocades que estiguin convocats i convocades per al servei de guàrdia en els Torns d’Ofici que comportin aparellada la realització d'aquest servei, han d'estar localitzables i a disposició del Servei del Torn d’Ofici durant les 24 hores que dura la guàrdia, que s’inicia a les 22h del dia previ al convocat i finalitza a les 22 hores del dia convocat, no podent delegar o derivar l’assistència a un altre advocat o advocada, tenint l’obligació de contactar amb el servei a l'inici de la guàrdia informant dels telèfons de localització.

Per tal de poder compatibilitzar les tasques de la guàrdia amb les altres obligacions professionals, és possible que els advocats i les advocades amb servei de guàrdia convocat puguin fer canvi de les seves convocatòries, a través de la seva àrea personal de la pàgina web, o bé  notificant al Departament de Torn d’Ofici el canvi acordat, mitjançant l’imprès de SOL·LICITUD DE PERMUTA DE DIA DE GUÀRDIA (adjunt, a peu de pàgina) signat per tots dos lletrats/ades, si bé:

• Només es podran permutar guàrdies que hagin estat convocades,
  • El canvi haurà de ser comunicat amb una antelació mínima de 3 dies.
  • El canvi haurà de ser dins del mateix torn i àrea, i
  • Com a resultat del canvi hauran d’haver-hi un mínim de tres dies sencers entre dues guàrdies.

Amb aquesta finalitat, a través de l’Àrea Personal, podeu consultar les guàrdies convocades.

Tanmateix, és possible efectuar la renúncia a la realització del servei de guàrdia per raons justificades a través de la seva àrea personal de la pàgina web, o bé mitjançant l’imprès de SOL·LICITUD DE RENÚNCIA DE DIA DE GUÀRDIA (adjunt, a peu de pàgina).

En aquest sentit, atès que la realització del servei de guàrdia és obligatòria en aquells Torns que porten associada aquesta, la renúncia injustificada a més de la meitat de les guàrdies assignades durant un any pel Servei està contemplada com a falta lleu al Reglament del Servei de Defensa d’Ofici i Assistència Jurídica Gratuïta del Col·legi de l'Advocacia de Barcelona.