Secretaria de Junta de Govern | Premis i Beques | Premis, Beques i Subvencions

Atorgats els Premis Luis del Castillo sobre Justícia Penal Internacional i Drets Humans i  Memorial Pedro Martín García sobre Dret processal penal

El lliurament d’aquests Premis tindrà lloc el proper 3 de febrer de 2022, a les 12 h, al Saló d’Actes de l’ICAB en el marc d’una de les sessions organitzades amb motiu de la Festivitat patronal de Sant Raimon de Penyafort.

Mon Jan 31 08:01:00 CET 2022

Premi Luis del Castillo sobre Justícia Penal Internacional i Drets Humans 2021

La Junta de Govern de l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB)  va instituir el 2021 el Premi Luis del Castillo al millor projecte d’investigació sobre Justícia Penal Internacional i Drets Humans, en homenatge a la figura de l’Excm. Sr. Luis del Castillo Aragón qui fou degà (març 2002-febrer 2003),  vicedegà i president de la Comissió de Justícia Penal Internacional i Drets Humans de l’ICAB i president del Col·legi d’Advocats Penal Internacional (CAPI).

El Jurat de la 1a Edició del Premi Luis del Castillo al millor projecte d’investigació sobre Justícia Penal Internacional i Drets Humans, integrat per la Sra. Olga Tubau Martínez, advocada, per la Sra. Berta del Castillo Jurado, advocada, pel Sr. David Querol Sánchez, president de la Comissió de Justícia Penal Internacional i Drets Humans de l’ICAB, per la Sra. Carmen del Castillo Vericat, advocada, pel Sr. Frederic Munné Catarina, diputat de la Junta de Govern de l’ICAB i pel Sr. Albert Carles Subirats, diputat de la Junta de Govern de l’ICAB, reunit en sessió de 25 de gener de 2022, va adoptar l’acord següent:

Atorgar el Premi Luis del Castillo 2021 Ex Aequo a:

• Sr. Marc Molins Raich pel seu projecte d’investigació “La nulidad de la prueba penal en la jurisprudencia del Tribunal Europeo de Derechos Humanos. Reflexiones a la luz de la sentencia del caso Gafgen vs. Alemania. Alcance y eficacia de la “Exclusionary Rule” en la jurisprudencia del Tribunal Europeo de Derechos Humanos”.
  • Sra. Rosa Ana Alija Fernández pel seu projecte d’investigació “Examen del impacto de la Corte Penal Internacional en la consolidación de un derecho humano fundamental a la libertad sexual”.

El lliurament d’aquest Premi tindrà lloc el proper 3 de febrer de 2022, a les 12 h, al Saló d’Actes de l’ICAB en el marc d’una de les sessions organitzades amb motiu de la Festivitat patronal de Sant Raimon de Penyafort.

Premi Memorial Pedro Martín García 2021 sobre Dret processal penal

El Premi Memorial Pedro Martín García, destinat a guardonar l’excel·lència d’un treball o article sobre Dret processal penal, va ser instituït l’any 2015 per l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB) per honrar la memòria del Sr. Pedro Martín García, qui fou president de la Secció 2a de l’Audiència Provincial de Barcelona i considerat com a un paradigma de professionalitat, rigor jurídic i respecte a l’advocacia.

El Jurat de l’edició 2021 del Premi, integrat per la Sra. M. Isabel Massigoge Galbis i pel Sr. Francisco Javier Molina Gimeno, magistrats de la Secció 2a de l’Audiència Provincial de Barcelona, pel Sr. Miguel Capuz Soler, president de la Secció de Dret Penal de l’ICAB, pel Sr. Daniel Martín Escolà, secretari de la Secció de Dret Penal de l’ICAB, per la Sra. Paz Valles Creixell, diputada de la Junta de Govern de l’ICAB i pel Sr. Albert Carles Subirats, diputat de la Junta de Govern de l’ICAB, reunit en sessió de 25 de gener de 2022, ha atorgat els Premis següents:

Menció Especial a:

• Sra. Miriam Company Marsà i Sr. Alexandre Serra Vila pel seu treball “Extralimitación de funciones por parte de los cuerpos policiales e invasión de competencias jurisdiccionales: la necesaria salvaguarda de los derechos fundamentales en juego”.

Premi Memorial Pedro Martín García 2021 Ex Aequo a:

• Sra. Nieves Marina Grande i Sr. Xavier Pajuelo Centeno pel seu treball “Obstáculos procesales al ejercicio de la acción penal por delitos patrimoniales entre familiares. Aplicabilidad pràctica del articulo 103 LECRIM y vinculación con la excusa absolutoria del articulo 268 CP”.
  • Sr. Ramon Riudor Augé pel seu treball “El silenci del coacusat: via per rescatar la declaració sumarial”.

Barcelona, 31 de gener de 2022