Comissió de Dones Advocades | Associació Intercol·legial

Des de la Comissió de Dones Advocades de l’ICAB i des de la Comissió de Dones i d’Igualtat de l’Associació Intercol·legial de Col·legis professionals de Catalunya volem manifestar el més absolut rebuig per la pràctica de violència contra les dones estesa en gran part del món: la mutilació genital femenina.

Fri Mar 22 11:18:03 CET 2024

La mutilació genital femenina és una pràctica que avui dia afecta a 200 milions de nenes i dones, segons la ONU, i que es porta a terme per qüestions culturals o socials i també religioses, però que perpetua les desigualtats entre sexes existents històricament de la forma més agressiva possible, amb un dany a la salut de la dona. La mutilació genital femenina pot provocar diversos problemes de salut com ara: infeccions, cicatrius, infertilitat, segellament de la vagina, pèrdua del desig sexual i, fins i tot, la mort.

Resulta inconcebible que a dia d’avui, any 2024, a Gàmbia hi hagi un projecte de llei per derogar la prohibició de l’ablació genital femenina. Aquest projecte de llei que ha estat votat a l’Assemblea Nacional del país (formada eminentment per homes), per 42 membres a favor dels 47 que en formen part, ha permès admetre a tràmit parlamentari aquest projecte.

És inadmissible que el legislador Almameh Gibba que havia presentat el projecte de llei el descrigui com una “defensa dels drets religiosos i una salvaguarda de les normes i els valors culturals”, així com digui que la prohibició de mutilar resultava “una violació directa dels drets dels ciutadans a practicar la seva cultura”.

Ni la religió ni la cultura són motius per anar en contra dels drets fonamentals. El dret de les dones i les nenes a viure sense violència és un dret fonamental. No hem d’oblidar tampoc que aquestes pràctiques es realitzen a nenes, futures dones, i que només elles tenen dret a decidir sobre si mateixes.

Per tot això, des de Comissió de Dones Advocades de l’ICAB i des de La Comissió de Dones i d’Igualtat de l’Associació Intercol·legial de Col·legis professionals de Catalunya considerem intolerable l’existència d’aquesta agressiva pràctica que perjudica directament la salut de la dona. Volem donar suport a totes les dones, especialment en aquests moments, a les dones de Gàmbia així com a totes les persones, activistes i organitzacions internes que lluiten contra aquest projecte de llei. I per això, diem ben clarament NO A LA MUTILACIÓ GENITAL FEMENINA.

"El que ens passa a qualsevol de nosaltres afecta a totes les demés”

Waris Dirie