Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Notes de Premsa | Titulars | Secció de la Infància i de l'Adolescència

El IV Congrés d'infància, família i capacitat (2024) reivindica un dret de família especialitzat per poder donar resposta a la societat espanyola

El Congrés se celebra els dies 23 i 24 de maig de 2024 a la seu del Col·legi d’Advocats de València i es podrà seguir online.

Wed May 22 12:47:47 CEST 2024

Segons les darreres dades de l'Institut Nacional d'Estadística, durant l'any 2022 es van produir 84.551 casos de nul·litat, separació i divorci. Tot i que aquesta xifra va suposar una disminució del 6,7% respecte a l'any anterior, significa una taxa d'1,8 per cada 1.000 habitants. Més del 70% dels matrimonis corresponents a les resolucions de divorci sí que tenien fills i la custòdia compartida va ser atorgada en el 45,5% dels casos (2,3 punts més que l'any anterior).

Aquestes dades demostren la presència i la importància del dret de família en la nostra societat i com a conseqüència d'això la necessitat d'exercir un dret de família just i especialitzat. És una de les reivindicacions principals del IV Congrés d'infància, família i capacitat que se celebra els dies 23 i 24 de maig a València.

Els Col·legis de l'Advocacia d'Antequera, Barcelona, Madrid, Màlaga i València, juntament amb la 'Plataforma Familia & Derecho', celebren aquesta important trobada, referent del Dret de Família, que es durà a terme a la seu del Col·legi d'Advocats de València. Els cinc col·legis professionals junt amb la ‘Plafaforma Familia & Derecho’ s’uneixen amb la intenció de compartir coneixements i reivindicar l’especialització dels jutjats en infància, família i capacitat.

Durant dos dies tindran lloc sis taules rodones que tractaran els temes més importants dins l'actualitat del dret de família, com són els possibles efectes de l'abús de les pantalles als cervells dels NNA, la sostracció internacional de menors, els menors transgènere, la maternitat subrogada o les darreres reformes legislatives i processals que afecten el Dret d'Infància i Família. Podeu consultar el programa a través del següent enllaç.

La inauguració del Congrés tindrà lloc demà dijous 23 de maig, a les 9:45h, a la seu central de l'ICAV (Plaça de Tetuan, núm. 16, València) a càrrec del degà del Col·legi d’Advocats de València, José Soriano, juntament amb el secretari de la Junta de Govern de l’ICAB, Joaquim de Miquel; el magistrat del Jutjat de Família 24 de Madrid i president de la ‘Plataforma Familia & Derecho’, Juan P. González i representants dels col·legis de l’advocacia d’Antequera, Madrid i Màlaga.