Escola de Pràctica Jurídica (EPJ) | Escola de Pràctica Jurídica (EPJ) | Alumni EPJ

Entrevista amb Albert Jané, professor de l’Escola de Pràctica Jurídica de l'ICAB: “L'EPJ ensenya a pensar com a advocats i a actuar com a tals”

Albert Jané és soci del despatx Jané Advocats, president de PIMEC Joves Barcelona i expresident del Grup de l'Advocacia Jove de Barcelona (GAJ Barcelona). En aquesta entrevista ens explica el més interessant del Postgrau en Pràctica Jurídica des de la seva experiència com a Alumni i com a professor de l'EPJ.

Wed Jan 17 15:53:00 CET 2024

P. Per què vas decidir fer l'Escola de Pràctica Jurídica?

R. Vaig triar l'EPJ perquè buscava una formació pràctica i realista en l'àmbit jurídic. Sabia que em proporcionaria les habilitats i el coneixement necessari per exercir l'advocacia de manera efectiva, combinant la teoria amb una valuosa experiència pràctica. A dia d’avui seguiria triant l’EPJ, ja que considero que no hi ha cap espai d’aprenentatge que ofereixi un element pràctic tan diferencial i amb tant valor afegit per a l’alumne. Recordo una conversa que vaig tenir amb un professor durant els meus primers anys d'universitat. Ell em va dir: “Albert, el dret és viu, se sent i es practica més enllà dels llibres”. Això es va quedar gravat. L'EPJ representava i representa aquesta porta cap a una formació pràctica, on vaig poder aprendre no només de llibres i teories, sinó de casos reals, de situacions que em prepararien per al dia a dia de la professió.

P. Quina diferència hi ha entre els Màsters d'Accés i l'EPJ? Què aporta el Postgrau en Pràctica Jurídica de l'ICAB?

R. Mentre que els Màsters d'Accés es centren més en la teoria, l'EPJ es distingeix pel seu enfocament pràctic, permet als estudiants enfrontar-se a casos reals, desenvolupant habilitats pràctiques que són essencials per a la pràctica diària de l'advocacia. El Postgrau en Pràctica Jurídica ens submergeix en el món real del Dret, ens ensenya a pensar com a advocats i a actuar com a tals. És una immersió completa en la professió.

P. Ara que ets professor del Postgrau, quins consells els dones als teus alumnes?

R. Sempre els aconsello que aprofitin al màxim l'oportunitat d'aprendre mitjançant la pràctica. Els suggereixo que s'involucrin activament en els casos, que preguntin i que discuteixin sobre els casos, ja que no existeix una sola resposta encertada. També els recordo la importància de desenvolupar soft skills com ara la comunicació o el treball en equip, entre d’altres.

P. Podries valorar la figura de l'Alumni EPJ?

R. La figura de l'#AlumniEPJ és fonamental. Constitueix una xarxa de professionals que no només comparteixen un passat educatiu comú, sinó que també s'ajuden mútuament en el seu desenvolupament professional continu. Aquesta xarxa no només fomenta oportunitats de networking, sinó que també ofereix una plataforma per a la formació contínua i l'intercanvi de coneixements i experiències.