Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Sant Raimon de Penyafort | Titulars

L’ICAB distingeix més de 200 persones col·legiades durant la primera sessió d’homenatge pels 25 anys d’exercici professional de Sant Raimon de Penyafort 2023

El 31 de gener s’ha realitzat la primera de les tres sessions per distingir els companys  i companyes que van complir durant l’any 2022 les noces d’argent de la professió. Concretament, per aquesta sessió han estat convocades 204 persones col·legiades, que corresponen als advocats i advocades que tenen el cognom amb A i F.

Tue Jan 31 11:29:34 CET 2023

El degà de l’ICAB, Jesús M. Sánchez, ha donat la benvinguda a l’acte i, posteriorment, els ha lliurat juntament amb la vicedegana del Col·legi,  Susana Ferrer, les insígnies de plata als homenatjats i homenatjades presents a la Sala d’Actes de la seu col·legial.

L’advocada Carme Adell ha pronunciat unes paraules d’agraïment en nom dels companys i companyes homenatjats.

En el marc d’aquest acte, que ha comptat també amb la presència del secretari, Joaquim de Miquel, la tresorera, Yvonne Pavía, i els diputats i diputades de la Junta de Govern Mireia Ramon, Frederic Munné, Montse Pintó, Núria Flaquer i Carmen Valenzuela, s’han realitzat el lliurament d'alguns premis ICAB.

El Premi Feixó Carreras per a noves promocions 2022, destinat a ajudar a la realització d’un treball sobre un tema de Dret Processal o Organització Judicial  per part de col·legiats i col·legiades de l’ICAB que hagin obtingut el seu títol de graduat en Dret en l’any de la convocatòria o en els tres anteriors, s’ha concedit a Arnau Badia Botet pel seu projecte d’investigació “Garantías procesales y proceso penal español. ¿Oscuro futuro u horizonte esperanzador?”. El degà i la diputada de la Junta de Govern i membre de la Comissió Dictaminadora del Premi Carmen Valenzuela ha entregat aquest guardó.

El Premi In Memoriam Juan Carlos Elias 2022, que vol reconèixer una idea innovadora o proposta de millora, degudament motivada i argumentada, sobre els pactes dels fulls d’encàrrec professional, la facturació o minutació, les taxacions de costes i jures de comptes i, en general, els honoraris professionals de l’advocacia, ha estat per a Susana López Morgado per la iniciativa “Aplicatiu per als fulls d’encàrrec professional”. Li han lliurat el premi, el degà de l’ICAB, el diputat i president de la Comissió d’Honoraris del Col·legi, Frederic Munné, i Anabel Fuster-Fabra, esposa del recordat company Juan Carlos Elías.

El Premi Memorial Degà Josep Joan Pintó Ruiz 2022 ex aequo, que té com a objectiu ajudar a la realització d’un treball sobre un tema de dret civil català per part d’advocats i advocades en exercici, s’ha lliurat a Mireia Insa Pineda, pel seu projecte d’investigació “La facultat de desistiment de la compravenda per denegació de finançament de l’article 621-49 Cccat. Una norma innovadora en el dret català destinada a la protecció de la part compradora”; i a Daniel Benítez Rodríguez, pel seu projecte d’investigació “Realidad virtual y compraventa en Cataluña. ¿La muestra a través de realidad virtual determina la conformidad del bien? Especial referencia a la compraventa inmobiliaria”. Jesús M. Sánchez, com a degà de la Corporació, i la diputada, membre del jurat i filla del degà de l’ICAB Josep Joan Pintó Ruiz, Montse Pintó, han estat els encarregats d’entregar aquest premi als guanyadors.

En total, 570 persones col·legiades a l’ICAB -repartides en tres sessions- seran homenatjades pels seus 25 anys d’exercici professional durant la festivitat de Sant Raimon de Penyafort 2023. Les properes sessions de 25 anys tindran llocs els dies 2 i 6 de febrer, a les 19h, a la Sala d’Actes.

Les persones que celebren 25 anys de col·legiació durant aquest 2023 rebran l’homenatge corresponent a l’estiu i seran prèviament avisats/des.