Normativa | Comissió Normativa | Novetats Jurídiques / Jurisprudència | Titulars

LLEI ORGÀNICA 12/2022, del 30 de setembre, de reforma de la Llei Orgànica 5/1985, del 19 de juny, del Règim Electoral General, per a la regulació de l'exercici del vot per als espanyols que viuen a l'estranger

Publicada al BOE el 3 d'octubre del 2022. Entrada en vigor: 04.10.2022.

Mon Nov 07 08:52:00 CET 2022

Es modifiquen els articles 75, 103.1 i 107.2 de la LOREG.

Se suprimeix el requisit que dels espanyols residents a l'estranger hagin de sol·licitar o pregar el vot, cosa que permetrà que tothom rebi la documentació d'ofici al seu domicili.

A més, també es preveu l'ús opcional d'una papereta que es podrà descarregar telemàticament i que permetrà avançar els terminis d'enviament de la documentació electoral.

La reforma amplia de 3 a 7 dies dels terminis per al dipòsit del vot a urna i manté la possibilitat d'enviar el vot per correu postal a l'Oficina Consular corresponent en cas que l'elector no pugui acudir a votar a la dependència habilitada al efecte.

Així mateix, amplia el termini per a l'obertura dels vots emesos des de l'estranger de 3 a 5 dies i retarda en el mateix interval el termini de l'escrutini general.

A més, es reforça com a mesura de garantia el sistema d'identificació dels votants en cas de vot per correu, i continuarà sent obligatori incloure al sobre dirigit a la Junta Electoral corresponent, juntament amb el sobre de votació, una fotocòpia del passaport o del Document Nacional d'Identitat expedits per les autoritats espanyoles o, si no n'hi ha, certificació d'inscripció al Registre de Matrícula Consular expedida per l'Oficina Consular de Carrera o la Secció Consular de la Missió Diplomàtica d'Espanya al país de residència.

[LLEIS APROVADES.CORTS GENERALS]

• Biblioteca | Novetats Jurídiques / Jurisprudència | Premis, Beques i Subvencions

Subvencions, premis i beques del 13 al 19 d'abril del 2024

La Biblioteca de l'Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB) recopila cada setmana els premis, beques i subvencions que poden resultar d'interès per a les persones col·legiades.
  • Altres Cursos | Titulars

El degà de l’ICAB assisteix al IV Congrés de Dret Bancari a Madrid

El degà de l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB), Jesús M. Sánchez, ha estat present en la inauguraicó del IV Congrés de Dret Bancari celebrat a l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Madrid (ICAM).
  • Comissió de Relacions amb l'Administració i la Justícia (CRAJ) | Titulars

La CRAJ informa: Inspecció a la secció territorial de la Fiscalia de Santa Coloma de Gramenet

Us informem que la Fiscalia de la Comunitat Autònoma de Catalunya té previst dur a terme una inspecció sobre la secció territorial de la Fiscalia de Santa Coloma de Gramenet el proper dia 25 d’abril de 2024.