Comissió d'Advocats Sèniors | Sèniors

Programació de les properes conferències, excursions i xerrades de temes d'actualitat organitzades per la Comissió d'Advocats Sèniors de l'ICAB (Maig - Juny 2023)

La Comissió d'Advocats Sèniors del Col·legi de l'Advocacia de Barcelona ha programat diferents activitats per als pròxims mesos.

Fri Apr 28 08:51:00 CEST 2023

Maig Dia. 4, Dijous

• Aula 3 CF 12h Conferència sobre el Llenguatge no verbal que impartirà la Sra. Emilia Mayol Pujol.

Dia 11, Dijous

• A les 12 hores. A l'espai Sènior, Tema d'actualitat que tractarà sobre “El Consentiment”. Una visió històrica, social i jurídica sobre aquesta figura tan grapejada darrerament. Un membre de la Junta introduirà i coordinarà el debat sobre aquest tema.
  • A les 18 hores. Visita de tarda pel Gòtic: Curiositats i llegendes: Un agradable passeig de dues hores per conèixer les curiositats, les anècdotes i les llegendes de la ciutat de Barcelona. L'inici a la Plaça de la Catedral i terminació a la Plaça del Rei (20h). Oberta la inscripció seniors@icab.cat. Places Limitades a un grup assumible per la guia.

Dia 18, Dijous

• Aula 2 CF A les 12 hores, conferència a càrrec de Sra. Silvia Pardo Pardo, sobre mediació i arbitratge en el consum. Mecanismes alternatius de resolució de conflictes en l'àmbit del consum i com pot afectar el blokchain als juristes?

Dia 25, Dijous

• A les 12.15h. Visita guiada al Museu Picasso, en complir-se en 50 aniversaris de la mort de l'artista i el 60 aniversari la inauguració del museu. Grup reduït a 25 persones per rigorós ordre d'inscripció, cal puntualitat, cita al carrer Moncada 15-23, seu del Museu. Oberta la inscripció a seniors@icab.cat.

Juny

Dia 1, Dijous

• Aula 2 CF A les 12 hores. Conferència del Dr. José Mateo sobre “Mites, llegendes i curiositats en la Història de la Medicina”. De la mà del Dr. Mateo coneixerem on i quan neix la medicina amb les curiositats de cada període històric. Tindrem l'oportunitat de conèixer des de la primera farmacopea fins a la síntesi actual dels principis actius.

Dia 8, Dijous

• Visita a Capellades, aquesta visita s'organitza amb trasllat amb autobús, per visitar el Museu del Molí Paperer i el Museu d'Abric Romaní-Nedeertal, posteriorment es menjarà en un restaurant proper amb un menú de 25 euros. D'aquesta visita i els detalls se'n donarà informació ampliada més endavant.

Dia 15, Dijous

• Aula 2 CF a les 12 hores. Conferència que pronunciarà el Dr. Pol Morilla, director del CIDOB, centre de pensament global, de recerca en relacions internacionals. El conferenciant és analista en assumptes europeus i internacionals i de política global i ens parlarà dels reptes geopolítics actuals, inclosa la guerra d'Ucraïna.

Dia 22, Dijous

• Aula 2 CF a les 11.30 h. Conferència del professor investigador Dr. Diego Redolar Ripoll, amb el títol “El cervell com a mecanisme adaptatiu a les demandes d'un medi fonamentalment canviant”. El Dr. Redolar és director de la unitat de neuromodulació de l'Institut Brain 360 i està especialitzat en l'estudi de les bases neurals del control cognitiu, l'aprenentatge i la memòria, i la seva modulació i potenciació mitjançant els sistemes neuronals de reforç.
  • A les 14 h. Dinar de tancament de trimestre i vacances. Es comunicarà oportunament el lloc i les condicions de celebració.