Normativa | Comissió Normativa | Novetats Jurídiques / Jurisprudència

Reial Decret Llei 9/2022, de 26 d'abril, pel qual s'adopten mesures hipotecàries i de gestió de pagaments a l'exterior en el marc de l'aplicació de les mesures restrictives aprovades per la Unió Europea en resposta a la invasió d'Ucraïna

Publicat al BOE del 27 d’abril de 2022. Recordatori.

Mon Aug 29 17:00:00 CEST 2022

Entrada en vigor: 28 d'abril de 2022

S'estableixen especialitats en la pràctica de la nota marginal prevista a la normativa per la qual es crea l'Òrgan Centralitzat de Prevenció del blanqueig de capitals i del finançament del terrorisme del Col·legi de Registradors de la Propietat, Mercantils i de Béns Mobles en cas que la finca, el bé o el dret estigui inscrit a favor de persona diferent d'aquella que apareix a les llistes elaborades a l'empara del Reglament (UE) número 269/2014 del Consell, de 17 de març de 2014, relatiu a l'adopció de mesures restrictives respecte d'accions que menyscaben o amenacen la integritat territorial, la sobirania i la independència d'Ucraïna, i les seves possibles modificacions, haurà de constar informe previ en què s'expressi que hi ha indicis racionals que el veritable titular d'aquestes finques, béns o drets és el que apareix a les esmentades llistes.

Aquest informe serà elaborat per les Forces i Cossos de Seguretat de l'Estat, en aplicació de la normativa de la Unió Europea a què fa referència el paràgraf anterior, i comunicat a l'Òrgan Centralitzat de Prevenció del blanqueig de capitals i del finançament del terrorisme del Col·legi de Registradors de la Propietat, Mercantils i de Béns Mobles que ho notificarà al registrador competent per practicar la nota al marge de la inscripció de la prohibició de disposar. Qualsevol òrgan o autoritat que tingui coneixement de l'existència dels indicis esmentats estarà obligada a posar-ho en coneixement de l'Òrgan Centralitzat esmentat, als efectes que preveu aquest article.

Per practicar la nota marginal no caldrà acreditar que s'ha notificat amb caràcter previ als titulars registrals. La notificació es farà el mateix dia, una vegada practicada, perquè puguin fer les impugnacions que considerin oportunes.

La vigència de la nota marginal serà l'assenyalada per a la mesura corresponent en la resolució o acord en virtut de la qual s'hagi practicat i, en defecte de termini, la seva durada serà indeterminada, cancel·lant-se, en tot cas, quan el nom del veritable titular desaparegui de les llistes dictades a l'empara de la legislació europea per la qual s'aproven i imposen sancions financeres internacionals.

Així mateix, s'estableix un procediment excepcional en la gestió dels fons disponibles als serveis de l'exterior.

[LLEIS APROVADES. CORTS GENERALS]