Adhesió al conveni de col·laboració Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT)

Exercent | Davant jutjats i tribunals i AAPP | Tràmits professionals

Descripció del Conveni

El conveni de col·laboració, signat el 3 de febrer de 2000, entre el Col·legi de l'Advocacia de Barcelona i l’Agència Tributaria Estatal, permet als advocats, que s’hi adhereixin, efectuar per via telemàtica la presentació de declaracions, comunicacions i altres documents tributaris en nom i representació de terceres persones.

El temps aproximat de la resolució de la seva sol·licitud és de 2 dies.

Requisits mínims

Per a la utilització del sistema de presentació per via telemàtica que ofereix el  Conveni, les persones col·legiades i les societats professionals inscrites al Col·legi, hauran de disposar del següent:

• Certificat emès per l’Autoritat de Certificació de la Advocacia  (ACA) o el certificat d’usuari expedit per la Fabrica Nacional de Moneda i Timbre (FMNT).

- El certificat ACA es podrà obtenir demanant cita prèvia des de la pàgina web de l’ICAB (www.icab.cat) a Col·legiats/ Tràmits i Serveis/ Serveis ACA/ Sol·licitud Certificat/ Reserva de Cites. En el dia i hora reservada, el col·legiat/da haurà de personar-se en el Servei d’Atenció al Col·legial per a la tramitació del certificat digital i serà imprescindible aportar original i fotocòpia del DNI/NIE en vigor.

- El certficat de la FNMT s’ha de descarregar des de la pàgina web de la Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre (www.fnmt.es), en l’apartat  “Obtenga su certificado Digital-Ceres”. És important que la sol·licitud i descàrrega del certificat es realitzin amb el mateix equip i navegador.

• L’equip informàtic que compleixi amb els requeriments que, a aquests efectes, l’Agència Tributaria Estatal té disponible al portal tributari: www.aeat.es.
  • La representació dels contribuents en nom dels quals actuen, en els termes establerts en l’article 43 de Llei general tributària i en l’article 32 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
  • Compliment dels requisits que per al tractament automatitzat de dades de caràcter personal s’exigeix en la normativa vigent i, en particular, en la Llei orgànica 5/1992, de 29 d’octubre, de regulació del tractament automatitzat de dades de caràcter personal.

Passes a seguir per a l’adhesió al Conveni

1.- Cal complimentar l’imprès de sol·licitud d’adhesió al Conveni  disponible a peu de pàgina (Model 1 per a persones físiques/Model 2 per  a societats professionals inscrites en el Registre de societats professionals del Col·legi), i adreçar aquest al Servei d’Atenció Col·legial per e-mail (sac@icab.cat) o bé presencialment.

2.- El Col·legi tramet a l’Agencia Estatal d’Administració Tributària  les dades dels advocats/des i societats professionals que han sol·licitat adherir-se al Conveni. Transcorreguts 2 dies aproximadament des d’aquest enviament, els lletrats/des  o les societats professionals hauran de donar-se d’alta com a col·laboradors socials des de la pàgina web de l’Agència Estatal d’Administració Tributària (www.aeat.es), en l’apartat: “Col·laboradors”> “col·laboració social en la presentació de declaracions”>”cens de col·laboració social: alta, baixa i comprovació en cens”> “tràmits de col·laboradors socials de l’àmbit de l’assessoria fiscal o la gestió tributària”>”alta en el cens de col·laboradors socials”.