Món Jurídic | Titulars

El número 348 de la revista "Món Jurídic", ja disponible al web de l’ICAB en format PDF

Properament rebreu als vostres despatxos el nou exemplar de la revista Món Jurídic corresponent als mesos d’agost-setembre del 2023.

Mon Oct 16 14:38:00 CEST 2023

L’ICAB ha posat en marxa, tal com es destaca en la portada, l’Observatori per a la Transició a la Ciberjustícia per facilitar l’exercici de l’advocacia en l’entorn digital i facilitar a les persones col·legiades de l’ICAB les eines idònies per fer front a l’aplicació de les noves tecnologies, així com per conviure amb l’aplicació de la Intel·ligència Artificial (IA) a la professió. Teniu tot el detall d’aquest nou Observatori a la secció “El Col·legi es Mou”.

També en aquesta secció es destaca que ja estan obertes les inscripcions als Màsters ICAB, que faciliten l’especialització de l’advocacia en diferents àmbit del Dret. Aquesta formació es complementa amb les conferències d’actualitat, els congressos i el Postgrau de Pràctica Jurídica, la informació i detall del qual trobareu a la secció “Alumni EPJ”. Reserveu la vostra plaça!

La degana emèrita i copresidenta de l’Observatori dels Drets de les Persones, Sílvia Gimenez-Salinas, entrevista a Ryma sheermohammadi, activista persa, intèrpret i conferenciant, que explica quina és la situació actual de la dona a Irán i que resumeix en el titular: “Respirar, el único derecho de las iraníes”. També abordem l’actual manca d’aigua i el canvi climàtic amb Ramon Lluis Lletjos, gerent d’ACATCOR qui afirma que “Ens cal un Pacte Nacional de l’Aigua Integral i Transversal”.

A la secció “Cara a Cara” es tracta amb la participació de l’exvicedegà, Eudald Vendrell, i el Notari Josep M. Valls, quins elements s’han de tenir en compte a l’hora de fer una herència, les idoneïtat de fer donacions i les diferències a nivell que existeixen a nivell d’impost de successions.

A la secció “Junta Informa” es dona a conèixer el reconeixement que fa el Consejo General de la Abogacía Española a la diputada de la Junta de Govern, Carmen Valenzuela, i la coordinadora de la Comissió d’Estrangeria de l’ICAB, ja que els ha atorgat la Medalla al merito en el Servicio de la abogacía en reconeixement al treball realitzat en defensa dels drets de les persones migrants. També s’informa de la participació de l’ICAB en una missió jurídica a Colòmbia, per abordar en un Seminari Internacional com eradicar les violències en  diferents àmbits i fomentar la pau i promoure la resolució alternativa de conflictes en consonància amb els  objectius de l’Agenda 2030 de les Nacions Unides. Fruit d’aquesta participació, l’ICAB ha establert convenis de col·laboració amb la Universidad del Sinú – Elías Bechara Zainúm (Cartagena de Indias) i la Pontificia Universidad Javeriana (Bogotà), que repercutiran en benefici de l’advocacia.

També des d’aquesta secció s’anima a la participació en la convocatòria de premis ICAB, que inclou enguany els següents premis: Memorial Degà Roda i Ventura 2023; Memorial Pedro Martín García 2023; Luis del Castillo al millor projecte d’investigació sobre Justícia Penal Internacional i Drets Humans 2023; "In memoriam Juan Carlos Elías" 2023; Ferrer Eguizábal 2023 sobre Dret Financer i Tributari; Memorial Degà Josep Joan Pintó Ruiz 2023; Duran i Bas a noves promocions 2023; i primera edició del Premi Jurídic Maria Soteras i Mauri. A més, les persones col·legiades a l’ICAB poden participar en la 15a edició del Premi de Treballs de Recerca convocat per l’Associació Catalana de Perits Judicials i Forenses col·laboradors amb l’Administració de Justícia  (2023).

Així mateix, la nova entrega de la revista inclou articles d’interès com per exemple: “Valor de un certificado de residencia fiscal emitido por la autoridad competente y con arreglo a convenio”; “Breu aproximació al canal de denúncies: llei 2/2023, de 20 de febrer, reguladora de la protecció de les persones que informen sobre infraccions normatives i de lluita contra el terrorisme; “Ley por el derecho a la vivienda: modificaciones en los contratos de arrendamientos”; “La ‘anti-suit injunction’, el leviatán del derecho inglés vuelve a las orillas del continente europeo”; “El derecho de los profesionales de la abogacía a una mayor conciliación; la protección de la persona con discapacidad ante una eventual extinción de la relación laboral”.

"Món Jurídic" és una publicació editada per l’ICAB amb la finalitat de ser un mitjà informatiu i d’expressió dels seus col·legiats/des. És el reflex de la vida col·legial i un vehicle de comunicació de la Junta de Govern amb les persones col·legiades, alhora que permet l’intercanvi d’impressions. Podeu adreçar els vostres articles, cartes o opinions a monjuridic@icab.cat

Des del Món Jurídic us recordem que podeu recuperar els articles i notícies publicades en aquesta revista a través del cercador que trobareu a la pàgina web de l’ICAB. Podeu realitzar la cerca per text lliure, autor, títol de l’article, data i secció.

I si voleu rebre la revista Món Jurídic, que és gratuïta, només en PDF, per tal de contribuir al compliment de l’Objectiu de Desenvolupament 15 relatiu al “Medi Ambient i el respecte a l’Ecosistema” i a una gestió més sostenible dels boscos, us podeu donar de baixa de rebre’l en paper amb un senzill tràmit: enviant un correu a comunicacio@icab.cat